Az állatok témakörébe tartozó órák:
1. Pes, mačka, kohút, sliepka, kačica, hus
2. Kto som?
3. Kôň, krava, sviňa, myš
4. Riekanka: Myška
5. Mám rád / rada .....
6. Medveď, líška, vlk, veverička, zajac, jež
7. Had, žaba, ryba, rak, slimák
8. Bývam na dvore / v lese / vo vode
9. Obľúbené zvieratko?
10. Opakovanie
1. Az órát a már megtanult mondókák, dalocskák és a színek ismétlésével kezdtük. Az új szavakat képkártyákon mutattam be, a már korábban ismertetett játékok segítségével. A feladatlapon az állatokat a következők alapján színezték: "čierny pes, sivá mačka, žltá kačica, biela hus, hnedá sliepka, farebný kohút" A szavak nyelvtani nemére különösebb módon nem tértem ki, de igyekeztem felhívni a figyelmet arra, hogy melyiknél végződik a szín "-a" hangra, és melyiknél "-i" vagy "-í" hangra.
2. A szokásos órakezdés után a gyerekek piros pontért elmondhatták az előző órai feladatlapon található állatkákról tanultakat. Ezután hangutánzó játék következett: "Ako robí pes?...Haf-haf!..." Ugyanennek a játéknak a fordított verziója: "Kto som? Haf-haf! " - a gyerekeknek az utánzott hang alapján kell kitalálniuk az állatot. Tovább nehezítettem a játékot azzal, hogy a lábak számát és az állat színét is meg kellett adni: "Mám štyri nohy. Som sivá. Kto som? - Mačka!"
3. Az órát az előző órákon tanultak ismétlésével és a "Kto som?" játékkal kezdtük. Az új szavakat megint képkártyákon mutattam be, a szokásos játékok segítségével. A feladatlapot a következők alapján színezték: "hnedý kôň, čierna a biela krava, ružová sviňa, sivá myš" Megint felhívtam a figyelmet a színek végződésére a különböző állatoknál elkerülve a nyelvtani magyarázatot. A kiszínezett kép alapján többször elmondtuk a szókapcsolatokat, hogy minél jobban megjegyezzék őket.
4. Az ismétlés után megint piros pontot lehetett szerezni az előző órán kiszínezett feladatlapról beszélve. Ezután a "Kto som?" játék következett, majd a tankönyvben található "Myška" című versikét tanultuk mozgásokkal kísérve.
Beží myška po poličke, (két ujjunkkal szaladunk a másik karunkon végig)
chce ujsť strakatej mačičke. (két kezünkkel macskafüleket imitálunk)
Keď neujde, bude zle, (mutatóujjunkat figyelmeztetően felemeljük)
len chvostík z nej ostane. (kisujjunkkal a farkincát imitáljuk)
5. Az ismétlés után új játékkal próbálkoztam: helycserélő játék. A gyerekek között állatkép párokat (pexeso) osztottam ki, ezzel jelölik ülőhelyüket körben a földön. Egyiküknek nem jut kép. Ő áll középen. Mond egy állatnevet, erre az a két gyerek, aki az elhangzott állat képénél ül, helyet cserél. Eközben a kör közepén álló gyerek igyekszik elfoglalni valamelyikük helyét. Aki a körben marad, az hívja a következő állatot... Az óra új anyaga: "mlieko, šunka, kukurica, tráva, syr" "Mám rád / rada ....." megintcsak a nyelvtant megkerülve igyekeztem felhívni a figyelmet arra, hogy melyik állatnál kell így mondani "rád", melyiknél "rada" . Ezenkívül kihangsúlyoztam, milyen módon változnak meg az -a hangra végződő szavak a mondatban: "Mám rád šunku / kukuricu / trávu. "
6. Ismétlésképpen a "Kto som?" játékot játszottuk, kiegészítve az előző órán tanultakkal: "Mám štyri nohy. Som sivá. Mám rada mlieko. Kto som?" Új tananyag az erdei állatok. "Medveď, líška, vlk, veverička, zajac, jež " Képkártyákon mutattam be őket. A feladatlapot a gyerekek kedvük szerint színezték, majd mondatokat mondtak az állatokról: "Vlk je čierny. Medveď je hnedý. ..."
7. Az ismétlés után piros pontot lehetett szerezni az előző órán kapott feladatlap képeiről beszélve. Ezután képkártyákról újabb állatkákkal ismerkedtek meg a gyerekek: "Had, žaba, ryba, rak, slimák" . Mondóka: "Tečie potok..."
Tečie potok popod vŕbu, (hullámzó mozgást végzünk a kezünkkel)
z peny robí čipky. (kezeinkkel mintha kicsipkéznénk a szélét)
A v potoku ktože býva? (kérdőn széttárjuk a karokat)
Raky, žaby, rybky. (az ujjainkon mintha számolnánk 1-2-3)
8. A versikék ismétlése után helycserélő játék következett. Majd az állatok képkártyáit három csoportra osztottuk élőhelyük alapján. Először magyarul beszélgettünk erről, majd szlovákul. "Kde býva krava? Na dvore. Kde býva vlk? V lese. Kde býva žaba? Vo vode." A feladatlap három részre volt osztva, az állatkák kicsi képeit kellet a gyerekeknek kinyírni és a megfelelő helyre ragasztani.
9. Az ismétlés után megint piros pontot lehetett szerezni a feladatlap alapján alkotott mondatokkal. Új anyag: beszélgetés a kedvencekről "Obľúbené zvieratko?" a kérdő hangsúllyal mondott szókapcsolat helyettesíti a teljes kérdést. A gyerekek körben ülve dobálják egymásnak a labdát és így kérdezik egymást.
10. A témakörben tanultak ismétlése. Játék: "Kto som?"- kiegészítve azzal, hogy "Bývam v ....."